» » Sarmaşık (2015)

Favori Sarmaşık (2015)

Sarmaşık (2015) 8,2
Değerlendir:
  • +72
Yönetmen:
Tolga Karacelik
Senaryo:
Tolga Karaçelik
Film Yılı:
Imdb:
8,2
Film Türü:
Dram, Fantastik, Gerilim
Film Dili:
Türkçe
Oyuncular:
Nadir Sarıbacak, Hakan Karsak, Kadir Çermik
ülke:
Türkiye, Almanya
Süresi:
1h 44min
Sarmaşık gemisi Mısır’a geldiğinde armatörün liman parasını ödemediği anlaşılır; geminin üstünde haciz vardır. Liman yetkililerinin kimsenin uğramadığı demirleme alanına çektiği Sarmaşık’ta, olası tehlikelere karşı harekete geçebilecek altı kişi kalır: Beybaba diye hitap edilen kaptan, makineden Kürt, mutfaktan kamarot Nadir, gemicilerden Alper ve Cenk, usta gemici İsmail. Sarmaşık bu altı adamın yiyecek ve içecek kıtlığıyla gemide geçirdiği 120 günün hikâyesidir.
  1. berat4963
    Tolga Karaçelik, usta işi bir senaryo ortaya koymuş. Adım adım yükselen gerilim seyirciye çok iyi aktarılmış. Bu gerilimli atmosferin oluşmasında müziğin katkısı yadsınamaz. Filmdeki oyunculuklar muazzam. Film kısıtlı bir oyuncu kadrosuna sahip. Hiç kadın oyuncu olmayan nadir filmlerden biri (12 Angry Men gibi). Her oyuncu rolünü başarıyla canlandırmış. Ama özellikle Cenk karakterini canlandıran Nadir Sarıbacak harikalar yaratmış. Beybaba rolündeki Osman Alkaş da oldukça başarılıdır. Özellikle geminin güvertesine mürettebatı toplayıp azarladığı bir sahne vardır ki oyuncu burada muhteşem bir performans sergiliyor.

    Tolga Karaçelik, filminde otorite(iktidar) kavramını irdeliyor. Bir gemi üzerinden ülkenin fotoğrafını çekiyor aslında. Gemiye yakışan demirlemek değil yol almaktır. Gemi yol aldıkça hiçbir sorun yaşanmaz. Gemi çalışanları kendi işlerini yaparlar. Gemi kaptanı/otorite için herhangi bir tehdit yoktur. Bir ülke düşünün; ülkede ekonomik, eğitim, sağlık, hak ve özgürlükler konularında hiçbir sorun yoksa yani gemi yol alıyorsa, o ülkedeki otorite için herhangi bir tehditten bahsedilebilir mi? Kim , neye karşı çıkacak? Peki ya herhangi bir sebepten gemi durursa ne olur? İşte o zaman sorunlar baş göstermeye başlar. Gemide çalışanlar arasında huzursuzluklar ortaya çıkar. Ast üst ilişkisi ortadan kalkar ve nihayetinde tehdit kaptana yani otoriteye yönelir. Otorite de kendine yönelen tehditi bertaraf etmek için bir takım gayri meşru yöntemlere başvurmak durumunda kalır. Tolga Karaçelik filminde, bütün bunları ustalıkla işler.

    Sarmaşık filminde, her bir karakter toplumun farklı bir kesimini temsil etmektedir. Hikayenin merkezinde Cenk karakteri vardır. Olaylar Onun etrafında şekillenir. Beybaba dedikleri kaptan otoriteyi temsil etmektedir. Filmin en dikkat çeken karakterlerinden biri de Kürt'tür. Onun bir adı yok Ona Kürt diyorlar ve film boyunca neredeyse hiç konuşmaz, Onun bir dili de yoktur.

    Tolga Karaçelik, filminde sarmaşık ve salyangozları metafor olarak kullanmakta. Bu konuda bir röportajında şunları söyler: ''Benim anlatım biçimim, hoşlandığım anlatım biçimi kör göze parmak değildir; Gişe Memuru’nda da öyle, kısa filmlerimde de, yazdıklarımda da… Hep öyleydi yani. Metaforların gücüne inanıyorum. Salyangozların ve sarmaşıkların simgelediği, anlatmaya çalıştığı bir duygu bütünlüğü var ve duygu bütünlüğü kısmında bana çok yardımcı oluyorlar. Çıkarttığında eksik kalmıyorsa ama varlığı da rahatsız etmiyorsa o zaman o dilin içerisine oturduğunu, anlatmak istediğimi de o dilin içerisinde başardığımı düşünüyorum.''
    • 10 Aralık 2016 11:16
  2. strauss
    strauss
    • +1
    sansür nedir ya ? politikfilm emekçileri lütfen yüksek kalite ve sansürsüz eklemeler yapalım, sizden beklentimiz budur. kolay gelsin...
    • 20 Nisan 2016 22:17
  3. ziyaretçi
    sansürsüz ve daha kaliteli sürümü bekliyoruz.
    • 12 Nisan 2016 08:13
  4. Ziyaretçi hakan
    o kadar makaslamadan sonra hiç yüklemeseydiniz daha iyiydi.
    • 10 Nisan 2016 14:14
  5. Ziyaretçi ahmet
    Harika bir film olmuş turkcelltc,v de izlemiştim tekrar izlemdim IMDB de 8 puanı bastım
    • 10 Nisan 2016 11:07
  6. Ziyaretçi Ezgi
    Öncelikle bu film ve diğer tüm güzel filmler için teşekkür ederim, emeğinize sağlık.

    Yalnız sigaralar buzlanmış, küfürler kesilmiş halde olmayan bir versiyonunu ekleyebilir misiniz?
    • 7 Nisan 2016 15:59
  7. diewelle
    ''Gemide'' tadında bir film izledik ama bu sefer olağanüstücü bir tavır var ve bu filme çok iyi yedirilmiş durumda.
    Ve bir cümle yankılanmaya başlıyor kafamızda film ilerledikçe...

    ''bi' memleket gibidir gemi.
    her şey düzenli ve kontrol altında olmalıdır.
    kaidelere uyulmalıdır; kanunlara, nizamlara...''

    Yine ''Gemide'' filminde olduğu gibi otorite - ülke - halk ilişkisine göndermeler var film boyunca bu da sanırım bizi filme çeken ikinci unsur diyebiliriz. Lakin filmde kaptan (otorite) kötü, caydırıcı ve her ne olursa olsun kaosu önlemek için cezalar kesen bir kavram olarak değil, tam tersi olayları dışarıdan izleyen, hatta kimi zaman olaylardan habersizce hareket eden, bunun yanı sıra mürettebatınında dağılmasını ve kendini kaybetmesini önlemeye çalışan sert bir yapıya sahip. Özetle, Son zamanlarda izlediğim en farklı senaryolardan biriydi. içerisinde farklı öyküler taşımasından olsa gerek bu beni bir seyirci olarak daha fazla tatmin etti diyebilirim. Sanırım Gemide filmiyle aralarındaki en büyük farklardan birisi de buydu. Tolga Karaçelik, karakter tahlillerinde derinlemesine bir yol izlemiş film boyunca ve bu hikayeler birleşip, asıl hikayeyi oluştururken biz çoktan karakterler hakkında gereken bilgiye sahip olmuş oluyoruz ve tadından yenmez bir hal alıyor işte o zaman film. :)
    Emeği geçen herkese teşekkürler, iyi seyirler...


    Yönetmenin, kürdün hayaleti ile ne anlatmak istediğini merak ediyorum açıkçası. Ayrıca Cenk'in hikayesi en etkili sahne ve hikayelerden biriydi kanımca
    • 6 Nisan 2016 06:06